Subject: FW: Seveso III - rikkumismenetlus 2020/2117
From: "Merike Ring"
To: "MKM info"
Date: Mon, 10 Jun 2024 10:51:04 +0300

Tere

Palun kaasasolev kiri registreerida Deltas ja siduda kirjaga 
2-14/2023/4182-1.

Ette tänades

Heade soovidega

Merike Ring
Tööstusohutuse nõunik | Industrial Safety Adviser
Ettevõtluse osakond | Business Department

+372 625 6472 | +372 5885 1175

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium | Ministry of Economic Affairs and 
Communications

Republic of Estonia

www.mkm.ee <http://www.mkm.ee/>  | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn

From: Merike Ring
Sent: Monday, June 10, 2024 10:43 AM
To: 'PARKEL Kaisa' <[email-masked]>
Cc: Merike Koppel <[email-masked]>; Ardi Link <[email-masked]>; 
Ingrid Teinemaa <[email-masked]>; 'Mari Tikan' 
<[email-masked]>; Reelika Kuusik <[email-masked]>; 
[email-masked]' <[email-masked]>
Subject: RE: Seveso III - rikkumismenetlus 2020/2117

Tere

Edastan Eesti vastused. Koondasin kogu info Exceli faili, et oleks lihtsam 
jälgida. Kaheksast märkusest nelja osas nõustume ja muudame Eesti õigust. 
Ülejäänud nelja märkuse osas on meie jaoks arusaamatu, mis täpselt ei sobi 
ning palume täiendavaid selgitusi.

Failis on rohelisega toodud muudatusettepanekud ja mustaga kirjas on 
punktid, mille osas palume täiendavaid selgitusi. Ühtlasi oleks hea, kui 
saaksite üle vaadata, kas rohelisega tehtud ettepanekud sobivad.

Mis puudutab kohtumist, siis suvel on seda keeruline planeerida, sest 
inimesed puhkavad. Seetõttu ehk on võimalik ka teiepoolne tagasiside 
edastada kirjalikult.

Kui on küsimusi, andke märku.

Heade soovidega

Merike Ring
Tööstusohutuse nõunik | Industrial Safety Adviser
Ettevõtluse osakond | Business Department

+372 625 6472 | +372 5885 1175

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium | Ministry of Economic Affairs and 
Communications

Republic of Estonia

www.mkm.ee <http://www.mkm.ee/>  | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn

From: PARKEL Kaisa <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 17, 2024 12:37 PM
To: Merike Ring <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Mari Tikan <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked] 
<mailto:[email-masked]> ; Merike Koppel <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Seveso III - rikkumismenetlus 2020/2117

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Tänan vastuse eest. Direktiivi sätted, mida vaatamata täiendavatele 
selgitustele ei saa ülevõetuks lugeda, on loetletud kirja lõpus. Ainult kahe 
sätte osas on Eesti väljendanud seisukohta, et siseriiklik õigus vajab 
muutmist.

Pakutav tehniline kohtumine ei ole kindlasti kohustuslik osa 
rikkumismenetlusest, seda enam, et eelmisel suvel juba toimus põhjalik 
arutelu ja lisaks Eesti vastusele ametlikule kirjale oleme saanud ka 
täiendavad selgitused eelmise aasta septembris. Eesmärgiks oleks pigem 
uurida, kas Eesti on valmis allviidatud sätted üle võtma ja kui nii, siis 
millise tähtaja jooksul. Samas kui Eesti postioon ei ole vahepeal muutunud, 
siis ei ole pakutav kohtumine kuidagi kohustuslik. Kõik problemaatilised 
sätted said eelmisel aastal detailselt läbi arutatud ja seda arutelu ei ole 
ilmselt mõtet samas mahus korrata.

Kui soovite kohtumisega seonduvat täpsustada, võib mulle ka helistada 
alltoodud numbril.

Tervitades,

Kaisa Parkel

Article 9(3)(b) – domino effects, duty to cooperate in supplying 
information;

Article 10(2) - naming the organisations involved in drawing up the safety 
report - EE has promised to change national law.

Article 14(2)(c) - the disclosure of the inventory upon request should be 
the rule; authorities are entitled to refuse the disclosure of quantities, 
incl. for reasons related to 'international relations, public security or 
national defence' (Directive  2003/4/EC Art 4(2)(b)). In EE, non-disclosure 
appears to be the rule.

Article 14(2) 2nd subparagraph, the 2nd sentence – obligation to provide 
information to persons likely to be affected by a major accident

Article 17(a) – Actions to be taken by a competent authority following a 
major accident – obligation to take medium- and long-term measures mentioned 
in Art.17(a) are not covered.

Article 17(b) – Actions to be taken by a competent authority following a 
major accident - there appears to be no provision requiring to perform a 
full analysis of the technical, organizational and managerial aspects of the 
accident and to collect information for such analysis. No mention of the 
authority performing those tasks.

Annex I, Note 6 – Thresholds; where giving rise to more than one 
classification, the lowest qualifying quantities shall apply. However, for 
the application of the rule in Note 4, the lowest qualifying quantity for 
each group of categories in Notes 4(a), 4(b) and 4(c) corresponding to the 
classification concerned shall be used.

Annex III, points (b) (i), (iii) and (vi) – EE acknowledges shortcomings in 
transposing (iii) and (vi); in addition, part of point (i) is missing (“… 
the measures taken to raise awareness of the need for continuous 
improvement.”).

---------------------------------------

Kaisa PARKEL

Legal adviser

European Commission
Directorate General for Environment

Unit  E3 – Environmental Enforcement

BRE2/8

B-1049 Brussels/Belgium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Tel. +32 (0)2 29 91983

Website:  <http://ec.europa.eu/environment> http://ec.europa.eu/environment